poniedziałek, 29 marca 2010

Bezy.

Trochę nietypowe bezy. Do pewnego deseru potrzebowałam bez o wyrazistym smaku, i ubijając białka do zwykłego cukru dodałam trochę brązowego trzcinowego.






Składniki:

3 białka
1/4 szklanki brązowego cukru
1/2 szklanki zwykłego, białego cukru


Cukier brązowy, ponieważ jest dość gruby wcześniej utarłam w moździerzu, aby otrzymać go w trochę drobniejszej wersji. Białka dobrze schłodzone ubijamy na sztywno i dalej ubijając powoli dodajemy cukier zwykły i brązowy. W sumie ubijanie zajęło mi około 10 minut.

Tak przygotowaną masę przekładamy na blachę wyłożoną papierem. Ilość i kształt bez zależy już tylko od naszej inwencji.

Suszyłam je w najniższej możliwie do ustawienia w moim piekarniku temperaturze około 2 h.

Smacznego :)





PS.Po upieczeniu bezy są ciemniejsze i mają delikatny karmelowy smak.

1 komentarz:

  1. Swego czasu byłam uzależniona od bez. Już nie jestem, ale nadal bardzo je lubię :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń