sobota, 9 października 2010

Tort czekoladowo-orzechowy z malinami.



Składniki:

2 jajka
100 g masła
100 g mielonych orzechów laskowych
1, 5 łyżki rumu
90 g gorzkiej czekolady
85 g cukru
maliny
+ na polewę 60 g gorzkiej czekolady i 20 g masła

Czekoladę z masłem rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Żółtka ucieramy z cukrem i stopniowo dodajemy rozpuszczoną, ale ostudzona czekoladę, orzechy i rum. Białka ubite na sztywną pianę ostrożnie dodajemy do masy. Formę ( u mnie tortownica o średnicy 20cm) wykładamy papierem do pieczenia a boki smarujemy masłem. Piekłam w temperaturze około 170 stopni niecałą godzinę ( do tak zwanego suchego patyczka). Studzimy w uchylonym piekarniku. Dekorujemy polewą czekoladową ( czekoladę z masłem roztapiamy w kąpieli wodnej i polewamy tort). Na wierzchu układamy maliny.

Smacznego :)






Ps. Przepis z książki Doroty. Wypiek udany jak zawsze, cokolwiek z niej by nie wybrać. Tort jest bardzo smaczny – zbity w swej strukturze, ale delikatny w smaku.

11 komentarzy:

  1. Ależ piękny! Maliny i czekolada to doskonała para!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robilam ten torcik :) Był przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czemu owoce, orzechy i czekolada zawsze łączą się tak perfekcyjnie. Ktoś powinien im tego zabronić!

    OdpowiedzUsuń
  4. piekny i na pewno pyszny:) maliny i czekolada... mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda obłędnie, aż ślinka cieknie ...
    Pozdrawiam :)
    http://mojeciacho.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam, każdemu do wypróbowania. Jest naprawdę obłednie smaczny :). DZIĘKUJĘ za miłe słowa i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń