środa, 14 kwietnia 2010

Tarta cytrynowa.



Składniki na ciasto:

1 i 1/6 szklanka mąki krupczatki
2 łyżki cukru pudru
95 g masła
1 żółtko
1-2 łyżki kwaśnej śmietany

Składniki na masę:

4 jajka i 1 białko
120 g cukru
200 ml śmietany kremówki
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
150 ml soku z cytryn
skórka otarta z 2 cytryn


Ze składników na spód wyrabiamy szybko elastyczne ciasto, formujemy kulę, owijamy folią i chłodzimy z lodówce przez 0, 5 h. Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto i wykładamy do formy do pieczenia tarty z wyjmowanym dnem o średnicy 23 cm wcześniej wysmarowanej masłem i wysypanej kaszą manną. Nakłuwamy widelcem i na kwadrans tak przygotowaną formę wstawiamy do lodówki. Wyjmujemy ciasto, wykładamy ją papierem do pieczenia i obciążamy równomiernie kamykami. Ciasto podpiekamy około kwadransa w temperaturze 200 stopni. Po tym czasie usuwamy papier i dopiekamy ciasto przez kolejne 5 minut.

Składniki na masę mieszamy do dokładnego połączenia, ale nie miksujemy zbyt długo. Przelewamy masę na ciasto. Ja zazwyczaj robię to delikatnie tylko wysuwając na kratce piekarnikowej formę z ciastem, ponieważ masy jest sporo i ciężko nie rozlewając ponownie taką formę wstawić do piekarnika. Pieczemy do momentu ścięcia się masy, czyli lekko powyżej 30 minut w temperaturze 180 stopni. Ostudzoną tatrę przekładamy na kilka godzin do lodówki ( ja zazwyczaj piekę ją dzień wcześniej).

Smacznego :)


Ps. Przepis lekko zmieniony pochodzi ze strony Moje Wypieki. Piekłam ją już nie raz i zawsze się udaje.

3 komentarze:

  1. Witaj :)
    Piekłam tę tartę wczoraj :) moja wygląda trochę inaczej, ale smak na pewno ten sam - fantastycznie cytrynowy :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, moja wyszła tym razem kolorystycznie bardzo pomarańczowa :), a to za sprawą, iż w dwóch jajkach na 4 jakie dodałam do masy miałam podwójne żółtka :) i pewnie w tym jej różnica, bo w smaku jak zawsze cudownie cytrynowa. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. strasznie fajna ta masa
    cytrynowe smaki ostatnio lubię bardzo

    OdpowiedzUsuń