środa, 7 kwietnia 2010

Ciasto bananowe.





Składniki:

125 g margaryny
½ szklanka cukru
2 jajka
kilka kropli olejku waniliowego
1 i ½ szklanki zmiksowanych dojrzałych bananów ( 4 średnie)
1 łyżeczka sody
½ szklanki mleka
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Margarynę ucieramy z cukrem, na lekką kremową masę dodając stopniowo jajka. Po dokładnym zmiksowaniu dodajemy olejek i zmiksowane banany. Dokładnie zmieszamy. Dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i sodą rozpuszczoną w mleku. Mieszamy aż składniki dokładnie się połączą i ciasto będzie miało gładką konsystencję. Przekładamy do formy o średnicy 20 cm. wysmarowanej tłuszczem i z dnem wyłożonym pergaminem. Pieczemy około 75 minut w temperaturze 180 stopni.

Dowolnie dekorujemy. Ja przygotowałam lukier:

100 g cukru pudru utarłam z 2 łyżkami rumu. ¾ lukru oblałam ciasto a do reszty dodałam 1 łyżeczkę kawy, aby dla kontrastu uzyskać ciemny lukier.

Smacznego :)





PS. Przepis pochodzi z książeczki: „ Ciasta i torty „ Anne Wilson.

Ciasto jest bardzo wilgotne i aromatyczne. Podstawą jest, aby dać do niego maksymalnie dojrzałe banany( najlepiej  z ciemną skórką ). Takie są najsmaczniejsze, najzdrowsze i bardzo słodkie, co do minimum pozwala nam ograniczyć dodawanie cukru.

4 komentarze:

  1. Robiłam ciasto bananowe z makiem według przepisu Jamiego. Było pyszne więc wyobrażam sobie jak smakuje Twoje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tutaj pod ręką kilku miłośników bananów w każdej postaci, więc z pewnością spróbuję takie cudo przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię ciasta bananowe, Twoje wygląda kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, i polecam do przetestowania :)

    OdpowiedzUsuń