sobota, 27 lutego 2010

Tort orzechowo - czekoladowy z wiśniami i marcepanem

Mój faworyt wśród wypieków z uwielbianym marcepanem.
Przepis pochodzi z niezawodnego blogu Dorotus Moje Wypieki , za którym cytuję :














Składniki:

100 g masła
100 g drobnego cukru
3 jajka, oddzielnie białka i żółtka
100 g gorzkiej czekolady, startej na tarce
150 g zmielonych orzechów laskowych
100 g masy marcepanowej, startej na tarce
350 g wiśni (mogą być mrożone, ale wtedy należy je wcześniej rozmrozić i odsączyć na bibułce od nadmiaru wody)

Masło utrzeć z cukrem na białą i lekką masę (ja robię to na najwyższych obrotach miksera). Stopniowo dodawać po jednym żółtku, miksując po każdym dodaniu. Dodać startą czekoladę, orzechy laskowe, marcepan. Wymieszać.

Białka ubić na sztywno. Dodać je do masy i delikatnie wymieszać.

Tortownicę o średnicy 20 - 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć do niej ciasto, na wierzch poukładać wiśnie, delikatnie zanurzając część w cieście (pośrodku ciasta układać mniej niż po bokach).

Piec w temperaturze 180ºC przez około 60 minut. Nie sprawdzać patyczkiem (ciasto może być cały czas mokre), ważne, by środek przy dotyku był wypieczony. Pieczenie można ewentualnie przedłużyć o dodatkowe 10 minut.

Smacznego :)

PS. Moje modyfikacje: użyłam margaryny, dodałam kilka kropli olejku migdałowego i wiśnie miałam z zalewy ( odsączone oczywiście ).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz